top of page
  • Obrázek autoraBohunka Hihlánová

Kdy se může hodit externí H(uman) R(elations) odborník?



V mojí praxi se opakují v zásadě dva scénáře:

  1. Je vás ve firmě už pár desítek, nechcete podporu týmu podcenit a potřebujete dobře vystavět základy. Zároveň founder/CEO už se tomu nestíhá věnovat jako dřív nebo komplexnost témat přerůstá možnosti někoho, kdo má teď u vás lidi tak trochu na starosti (často to bývají “operations” role - office, finance, apod.). Pak stojíte před docela složitou volbou, jak začít stavět interní People & Culture tým a kde má smysl právě externí spolupráce, klidně dlouhodobá. V podstatě zvažujete kombinaci tří kritérií: hloubku kompetence - šířku záběru - cenu. Zkušení profesionálové nebudou levní. Široký záběr většinou znamená menší hloubku. A expertiza v jedné oblasti vám nezajistí i pokrytí všeho ostatního. Kudy z toho ven? Jedno řešení neexistuje, vždycky bude záležet na vašem kontextu a prioritách. Ale konzultace s expertem vám může minimálně pomoct se v tom zorientovat a rozhodnout se, co bude pro vás ta správná cesta.

  2. Jste velká organizace, People & Culture procesy máte nastavené, ale potřebujete něco zlepšit, získat novou perspektivu a zároveň vám třeba interně chybí ten správný člověk nebo jen kapacita (klidně i dočasně). Pak může dávat smysl si “koupit” přesně tu expertizu, kterou potřebujete a jen v potřebném rozsahu.



Problémy, které možná řešíte a kde může externí odborník pomoct:

  • "V posledních měsících jsme hodně vyrostli, přišla spousta nováčků, tím pádem i část nových manažerů, někteří z nich jsou v takové roli poprvé. Potřebujeme je nějak podpořit."

  • “Naši lidi spolu neumí dostatečně otevřeně komunikovat, bojí se zpětné vazby. To nám zbytečně komplikuje spolupráci.”

  • “Vnímáme, že v našich lidech je velký potenciál, který neumíme využít. Nemáme definované kariérní cesty, neumíme najít nejvhodnější možnou roli, nedaří se nám pracovat s rozvojovými plány…”

  • “Pořád máme školení podle katalogu. Tušíme, že to je vyhazování peněz, ale nevíme, jak to dělat líp. Chceme k rozvoji našich lidí přistupovat strategicky, investovat do aktivit, které nám pomůžou uspět v byznysu, měřit dopad vzdělávacích aktivit…”

  • “Jak můžeme podpořit motivaci našich lidí? Tušíme, že u každého to bude trochu jinak, ale nevíme, jaké konkrétní kroky podniknout.”

(oblast recruitmentu nechávám úplně stranou, je to mimo můj záběr)


Je to vlastně takový People & Culture boutique.

Dostanete pečlivě vybrané nástroje, koncepty, přístupy, přesně pro vás na míru.

Platíte za kvalitu.

A máte řešení, které vydrží víc než jednu sezónu.

Comments


bottom of page